پارک علم و فناوری کردستان

تولید و سرمایه‌گذاری، مسیر پیشرفت ایران

کارگاه تجاری‌سازی موفق در ایران

کارگاه “تجاری‌سازی موفق در ایران” در پارک علم و فناوری کردستان برگزار شد

چهارشنبه، 23 مرداد 1398 این کارگاه روز چهارشنبه 23 مرداد‌ ماه 1398 با حضور مدیران عامل و نمایندگان واحدهای مستقر در پارک علم و فناوری کردستان، دانشجویان، فارغ‌التحصیلان دانشگاه و علاقه‌مندان حوزه کسب‌وکار در سالن چندمنظوره پارک علم و فناوری برگزار ‌شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری کردستان، در ابتدای کارگاه سید کامران باقری مدرس کارگاه و مشاور و مدرس مدیریت نوآوری و مالکیت فکری با اشاره به اینکه شرکت‌ها و سازمان‌هایی که به ضرورت نوآوری برای بقا و رشد ایمان دارند، تیم‌ها و همکاران خود را در قالب کارگاه‌های آموزشی به روش‌ها و ابزارهای کاربردی نوآوری مجهز می‌کنند. وی در ادامه افزود: علاوه بر آن، مدیران نوآور، از فضای سازنده و متفاوت این کارگاه‌ها برای ایجاد و تقویت فرهنگ نوآوری در سازمان خود بهره می‌گیرند چرا که در این کارگاه‌ها به جای روایت داستان نوآوران یا تئوری‌های نوآوری، نکات کاربردی نوآوری در قالب فعالیت‌های گروهی و تعاملی مطرح شده و نوآوری در عمل تمرین می‌شود.

در ادامه دکتر باقری ضمن بررسی عمیق مفاهیم، روش‌ها و فرآیندهای تجاری‌سازی، الزامات و عوامل مؤثر بر تجاری‌سازی ایده‌ها و طرح‌های نو در محیط کسب و کار ایران بررسی و تحلیل نمود. وی ضمن بیان تجربیات موفق و ناموفق شرکت‌های ایرانی به واکاوی و تحلیل دقیق این تجربیات پرداخت و گفت: بسیاری از شرکت‌های ایرانی برخی از مقتضیات راه‌اندازی کسب و کار را در نظر نمی‌گیرند و به همین دلیل است که محصولات آنها در امر تجاری‌سازی با شکست مواجه می‌شود.

 از ویژگی‌های برجسته این کارگاه می‌توان به کار تیمی و عملی در طول جلسه، انتقال تجارب میان شرکت‌کنندگان، بررسی ایده‌ها و طرح‌های واقعی ایرانی، تمرکز بر نیاز مخاطبان ایرانی در تجاری‌سازی، اشاره کرد. همچنین شرکت‌کنندگان روش‌های تجاری‌سازی ایده و طرح خود را ارزیابی و مدل کسب و کار مناسبی برای تجاری‌سازی موفق آن طراحی کنند.

زمینه و بسترهای تجاری سازی

مفهوم تجاری سازی با رویکردی جدید

چالش های تجاری سازی

کانال های تجاری سازی

حفظ و حراست از دارایی های فکری در فرایند تجاری سازی

عوامل تاثیرگذار بر شانس تجاری سازی

شاخص های بازار

شاخص های ریسک

مدیریت مالکیت فکری

مفهوم مدل کسب وکار و ارتباط آن با تجاری سازی

تخصص های لازم برای تجاری سازی

ارزیابی شانس تجاری سازی یک ایده منتخب ایرانی

ارائه و ارزیابی مدل های کسب وکار مشارکتی برای تجاری سازی

رساندن ایده ها و فناوری های جدید به بازار و کسب ارزش از آن ها، کاری پیچیده، پر چالش و پر خطر است.  باید مشخص شود که چه کسی، چه زمانی، کجا و چگونه می تواند خدمات و محصولات مبتنی بر ایده ها و مالکیت فکری جدید را به بازار برساند. برای معرفی محصولات و خدمات جدید به بازار کدام راهبرد مناسب تر است؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا