پارک علم و فناوری کردستان

تولید و سرمایه‌گذاری، مسیر پیشرفت ایران

کارگاه تخصصی برندسازی و مدیریت برند

کارگاه تخصصی برندسازی و مدیریت برند در پارک علم و فناوری کردستان برگزار شد

سه‌شنبه، 12 شهریور 1398 کارگاه تخصصی برندسازی و مدیریت برند روز سه شنبه 12 شهریور ماه 1398 با حضور مدیران عامل و نمایندگان واحدهای مستقر در پارک علم و فناوری کردستان، دانشجویان، فارغ‌التحصیلان دانشگاه و علاقه‌مندان حوزه کسب‌وکار در سالن جلسات پارک علم و فناوری برگزار ‌شد.

در ابتدا، دکتر شیخ اسماعیلی استاد دانشگاه و متخصص حوزه برندینگ با اشاره به اینکه در سال های اخیر، تصاویر ذهنی مشتریان در تمام سطوح بازاریابی و برندسازی اهمیت رو به افزایشی یافته است، گفت: بی تردید، تصویر ذهنی مشتریان از یک محصول یا خدمت بر روی رفتار آنان و تصمیم گیری آنان برای خرید تاثیر چشم گیری دارد. آنچه که اهمیت این مساله را بیش از پیش نمایان می‌سازد آن است که تصویر ذهنی از یک محصول در ذهن جامعه و مشتریان و در نهایت میزان فروش و توسعه بازار آن سازمان تاثیری قابل توجه‌ای دارد.
وی در ادامه افزود: یکی از مهم‌ترین ارکان رقابتی برای بنگاه ها، داشتن نام تجاری موفق، قوی و جاافتاده و یا به عبارتی ‘برند’ است. یکی از چالشهای شرکتها و سازمانهای پس از تولید و عرضه کالا و خدمات ، مسئله فروش و بازاریابی است و برای عدم بازگشت و استمرار و توسعه فروش خود باید شرایط برند سازی و برندینگ را برای سازمان خود مهیا کند. لذا ضرورت برندینگ و برند سازی در اقتصاد کنونی از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد.

این استاد دانشگاه، تصریح کرد: یکی از موانع اصلی صادرات ما اهمیت ندادن به این موضوع حیاتی است چراکه تولید کنندگان و کارآفرینان برای ماندگاری در ذهن مشتری و ایجاد اعتماد و وفاداری بیشتر باید نگاه ویژه ای به برندسازی و برندینگ داشته باشند.

گفتنی است که در این کارگاه، مفاهیم و کلیات مدیریت استراتژیک برند، فرایند مدیریت استراتژیک برند و برندسازی، تکنیک ها و شیوه های برندسازی اثربخش، مفهوم ارزش ویژه برند و معرفی روش­های ارزیابی آن، جایگاه­ سازی برند، هویت­ سازی برند، شخصیت برند، تصویر برند، تداعیات برند، اسطوره شناسی و کهن الگوها در برندسازی، بررسی مدل های ارزش گذاری برند، مدیریت ذهن و برندسازی عاطفی، شیوه برندسازی رویداد محور ، مبانی حقوقی برند و فرآیند ثبت برندها، فروش برندساز و مدیریت قیف های فروش و برند و موردکاوی و بررسی برندهای مطرح داخلی و خارجی مورد بررسی قرار گرفت.

منبع: روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم و فناوری کردستان

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا